Een Ict-Pedagoog? Nooit van gehoord? Hoe kun je ICT en Pedagogiek combineren?Afgestudeerd als Systeembeheerder MKB en Ontwikkelingspedagoog. Beide opleidingen die qua benadering recht tegen over elkaar lijken te staan. Niets blijkt minder waar. Met de trial-error methode zijn beide werelden een stuk beter te begrijpen en in te delen qua begeleiding en ondersteuning. Als ICT’er sluit je zaken uit. Zo kom je uiteindelijk bij het probleem wat het wel is. In de pedagogische wereld kun je op eenzelfde manier te werk gaan door uit te sluiten welke begeleiding niet werkt bij een cliënt, om zodoende een passende op-maat werkende begeldiging te kunnen geven.Door beide te combineren is het mogelijk een stuk extra zorg te bieden wat anders niet mogelijk is. Een computerprobleem wordt niet alleen opgelost, een cliënt wordt niet alleen begeleid, maar de cliënt leert op diens eigen niveau met eigen vragen de oplossing zelfstandig toe te passen. Dit bevordert niet alleen de zelfstandigheid, toenemende weerbaarheid en zelfredzaamheid, maar zorgt er voornamelijk voor dat de cliënt het zelf kan. Zodoende kan een grote kostenpost van computerproblemen voorkomen worden en onbeantwoordde vragen van de cliënt worden beantwoord met een handleiding op maat.BegeleiderICTHierin schuilt de kracht van “Samen weer vooruit”. Samen weer vooruitfocust zich op begeleiding van een 3-tal doelgroepen. Re-integratie, woonbegeleiding en autisme. Meer hierover is te lezen onder ‘Doelgroepen’.Samen weer vooruit is nog op zoek naar partners voor re-intergratiebegeleleiding, woonbegeleiding en autismebegeleiding om zodoende de kosten voor de cliënt alsook voor de instellingen te kunnen terugdringen. Zodoende kan geld anders en beter besteed worden, dan aan blijvende problemen met de computer. De cliënt en de instelling kan zich zo focussen op wat belangrijk is!